Corporate social responsibility: a voluntary approach in SMEs

Published by FER Genève and Centre patronal (Vaud), 32 pages, november 2014

Cette brochure est diponible en français

Corporate Social Responsibility (CSR) can be defined as sustainable development applied to a business; it is based on the desire to strike a balance between three aspects: economic, social and environmental.

This approach enables the company to respond more effectively to the economic, social and environmental development of the community in which it operates, to integrate it better, and thus fulfil its primary responsibility: to ensure its continued existence.

This brochure is also available online.

Printed version

Prix membre Gratuit
Prix non membre Gratuit

Découvrez d'autres publications de la FER Genève

Corporate social responsibility: a voluntary approach in SMEs

Corporate social responsibility: a voluntary approach in SMEs

Ouvrage

The specific aim of this brochure is to help organise the process of reflection in this field, and review the various avenues open to a business in living up to its corporate social responsibility.

Lire plus
La responsabilité sociale des entreprises: une approche volontaire dans les PME

La responsabilité sociale des entreprises: une approche volontaire dans les PME

Ouvrage

Cette brochure vise à mettre en avant ce que les PME font déjà dans ce domaine – parfois sans s’en rendre compte – et à montrer ce qui pourrait encore être fait...

Lire plus
Le droit du travail au quotidien

Le droit du travail au quotidien

Contrat, salaire, assurances, retrouvez tous les thèmes qui animent votre quotidien, illustrés et expliqués de manière concrète dans notre nouvel ouvrage de référence en droit suisse du travail.

Lire plus